trumpette

Forum Replies Created

Viewing 8 posts - 17 through 24 (of 65 total)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: CZEGO SŁUCHACIE #9926
    trumpette
    Członek

    Zastanawiam sięczy był tu juz taki temat-wiec jesli był-to sorki.
    Ale może by założyć coś takiego, żeby każdy wpisywał swoje ulubione utwory, bądź co ostatnio ze smacznych muzycznych dań słyszał?
    Klasyka, rozrywka, big bandowe, trąbkowe, nie trąbkowe, wokalne…Różne!
    Można przez to wpaść na mnóstwo fajnych kawałków i ciekawych nowych aranżacji starych standardów przecież 🙂

    Może zacznę, skoro tu jestem już ;P

    Emilie Claire Barlow- Air Special
    (sekcja rytmiczna i ten głos poprostu rozwala, świetny miks róznych kawalków w aranżu big bandowym:] )

    Arturo Sandoval
    Hot House ( Cuban American Medley, The Rythm Of Our World), kawałek Brassmen`s Holiday

    Roy Hargrove (nieprzecietny groove :P! Ale płyta z Christianem McBridem, Stephen Scott Trio-kawałki
    Parker`s Mood,
    Yardbird Suite)

    Cafe del Mare- SALSA- havana Lounge musica de Cuba
    Afro-Cuban Jazz Project „Campina”
    Dewey Square

    Count Basie big band- „I`ve got the world on the string”

    Stan Getz (z Astrud Gilberto) „Only trust your heart”

    W odpowiedzi na: Sposób na… #3274
    trumpette
    Członek

    =>Marcin
    Co rozumiesz przez „gniecenie mocno palcami na tłoki”???
    Nie możesz używać siły przy graniu! Jeśli chodzi Ci o trudniejsze miejsca (podejrzewam,ze chodziło Ci o 16 stki na przykąłd w jakimś szybszym tempie) to nie chodzi o siłę…
    To jest kolejny problem,który moze warto poruszyć…. sprava techniki w palcach. Większosc spraw sie rozwiązuje,jesli cały cięzar trąbki przeniesiesz na lewą rękę!!! Prawa zostaje odciązona,w zwiazku z tym lepiej chodza palce,ważne,zeby jeszcze tłoki wciskać do końca. Ale nie rozumiem o co chodzi dalej z tym „gnieceniem mocno palcami na tłoki”???
    wytłumacz,proszę.

    W odpowiedzi na: Sposób na… #3270
    trumpette
    Członek

    Przede wszystkim ROZCZYTUJ NOWE RZECZY WOOOOOOOOLNO!
    W tempie, w którym dasz radę zagrać nuemr spokojnie od poczatku do końca. Nie przyspieszaj tam gdzie łatwiej,i nie zwalniaj tam,gdzie pojawiają sięszybkie przebiegi. W wolnym tempie więcej rzeczy „rejestruje się” w mózgu. 10 razy zagrasz tak i to da lepszy efekt niż zapierniczanie z pomyłami całymi godzinami. poza tym ćwicz utowry kawałkami. Zwróć uwagę na trudniejsze miejsca.
    jesli Ci to ułatwi sprawę,a masz dostep do jakichś klawiszy,najpierw sobie zagraj na nich,bedziesz wiedzieć jak coś brzmi,a na trabie będzie łatwiej zagrać. niektórym to czasem jest potrzebne,na przykąłd w poczatkowych latach grania.
    pozdrawiam i powodzenia 🙂

    W odpowiedzi na: Akademia, profesorowie i wybór… #3348
    trumpette
    Członek

    Nie wiem co to znaczy „produkować dobrych trębaczy”, ale powiem tak:
    jeśli już uda się dostać komuś do Igora we Wrocławiu gość potrafi świetnie wyczuć ucznia i podchodzi bardzo indywidualnei do każdego. Nie mówi wszystkim tych samych rzeczy. I wypatrzy totalnie przez niektórych profesorów nie zauważalne problemy,a kazdy jakieś tam ma. Poza tym grając przy Igorze naprawę nabiera się chęci do pracy.
    Co do Katowic znam tylko sytuacje na jazzowym,więc nie umiem powiedziec.
    Krakowa raczej bym nie polecała na przykład…

    W odpowiedzi na: Pisanie sola #3255
    trumpette
    Członek

    No własnie! chodzio rozwój! i na przykład jak jakiś fajny motyw czy Twój czy „zapożyczony” wpadnie Ci w głowę to albo go wykorzystujesz potem w róznych solówkach,albo na jego podstawie budujesz też coś innego.
    Ćwiczenie „michałków” dosć dużo daje. pod warunkiem,ze nie wpada się potem w tą pułapke,że gra się tylko to…

    W odpowiedzi na: zapluwanie trąby #3044
    trumpette
    Członek

    ej,Artek-przyjedź na lekcje to Ci pomogę 🙂
    zresztą myśle,ze zapluwanie powinno niedługo minąć :]
    kwestia przyzwyczajenia się do dobrego ustawienia,uddechu,zadęcia, sposobu artykulacji. Trudno z basu przesiąść się na trąbkę 😉

    W odpowiedzi na: Jaką trąbkę kupić? #5232
    trumpette
    Członek

    Generalnie polecałabym raczej coś z Shilke,albo Selmera,ale jak do 2 tysiecy i jak tyle niegrałes na poczatku będzie dobra Yamaszka,bo naprawdę to jest w porzadku instrument. Grałam na niej od trzeciego roku gry nauki, poradziła sobie i wtedy i na dyplomie i na wstępnych.Zarówno z klasyką przez kilka dobrych i ciezkich lat jak i w jazzie i rozrywce. W sumie..przy Selmerze trzeba byłoby się bardziej nameczyc,a tu chodzi o optymalnosć,z tego co widze. Czwórka z yamahy. tak jak chłopaki mówili… 4335 jest naprawde z sam raz. i rozrywkę naprawde gra sie na tym wygodnie. Bez strasznych szaleńst w potędze dźwięku,ale warto.

    W odpowiedzi na: Kto jest dla ciebie najlepszym trębaczem?? #3074
    trumpette
    Członek

    jesli chodzi o jazz jest ich sporo….
    Generalnie Sandoval i Ferguson. Świetnie grają zarówno w wiekszych i mneijszych zespołach,solowo. Sandoval ma sliczny dźwięk i przecudnie ciągnie frazy,a u Fergusona często bardziej podoba mi się jego aranżacji tych samych standardów. Obydwoje potwornie zachwycają grą w muzyce latynowskiej.
    Jesli chodzi o klasykę bardzo podoba mi się styl gry Wyntona Marsalisa, choc w jazzie słuchac go nie za bardzo lubię.
    Z czystej klasyki mogłabym godzinami słuchać Igora-wykladowca z Wrocławia :>
    No i typowy matowy dźwięk trąbki, harmonia do granic możliwosci niemalże.. Piotr Wojtasik :]

Viewing 8 posts - 17 through 24 (of 65 total)

Uwaga: Przeglądając stronę akceptujesz naszą Politykę Prywatności BRASSerwis.pl 2001 - 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?