Sposób na…

Viewing 8 posts - 9 through 16 (of 16 total)
  • Autor
    Wpisy
  • #3274
    trumpette
    Członek

    =>Marcin
    Co rozumiesz przez „gniecenie mocno palcami na tłoki”???
    Nie możesz używać siły przy graniu! Jeśli chodzi Ci o trudniejsze miejsca (podejrzewam,ze chodziło Ci o 16 stki na przykąłd w jakimś szybszym tempie) to nie chodzi o siłę…
    To jest kolejny problem,który moze warto poruszyć…. sprava techniki w palcach. Większosc spraw sie rozwiązuje,jesli cały cięzar trąbki przeniesiesz na lewą rękę!!! Prawa zostaje odciązona,w zwiazku z tym lepiej chodza palce,ważne,zeby jeszcze tłoki wciskać do końca. Ale nie rozumiem o co chodzi dalej z tym „gnieceniem mocno palcami na tłoki”???
    wytłumacz,proszę.

    #3275
    klonpiotr
    Członek

    Raczej chodzi o to żeby dociskać tloki mocno. znaczy mocniej naciskać palcami . Moze też cos da.
    pozdro

    #3276
    mactr
    Członek

    Cześć!

    Ciekawe interpretacje „wgniatania tłoków” :).

    Koledze zapewne chodziło o to, żeby tłoki były wciskane po prostu jak najszybciej (w tym wypadku palce powinny „atakować” tłoki z pewnej wysokości). Niektórzy grają z palcami ciągle uniesionymi (oczywiście na niewielką wysokość, ale jednak) i to powoduje, że słup powietrza jest zwyczajnie szybciej „przecinany”. To nawet dobrze słychać przy legatach w małych odległościach. Ja gram z paluchami „spoczywającymi” i przyznaję, że warto byłoby je trochę unieść (są wtedy szybsze, a i zmiany dźwięku są jakby bardziej czytelne i ostre).

    Pozdrawiam!

    #3277
    Marcin
    Członek

    Mi pomaga taki sposob grana do samego cwiczenia trudnych elementow w utworze i tylko wtedy jesli tak wycwicze fragmen mam 100procentowa pewnosc ze ten zagram go bezblednie po za tym gram normalnie nie przyciskam ciezar instrumentu spoczywa na lewej rece

    #3271
    mkrol
    Członek

    Moja rada to rozgrywac nowe utwory wolno i z duzym skupieniem. Słyszałem, ze naukowo udowodniono to, ze gdy cwiczymy nową rzecz w wolnym tempie to nasz mózg jakby „przygotowuje” sobie na niego miejsce.

    Trochę namieszałem:p

    Mianowicie chodzi o to, ze cwicząc utwory bez zastanowienia i przy tym popełniając duzo błędów, nasz umysł przyswaja sobie tą „niechlujną” wersję utworu. Gdy na początku pomylimy jakies technieczne miejsce to jest mozliwe, ze będziemy miec z nim wiele problemów, by je wycwiczyc.

    Dlatego zalecane jest, aby do takich spraw podchodzic z duzym skupieniem.

    #3278
    Debosch
    Członek

    A przy okazji jak jesteśmy juz na tych palcach:
    Czy jak gracie to palce leżą cały czas na tłokach, czy przy np. szybszym graniu są zawieszone w powietrzu??
    Bo ja w sumie od początku gram z palcami w górze (w zasadzie to niedawno zaczęłem zwracać na to uwage) – kiedy przyciskam jakąś kombinacje tłoków to nie zaangażowane w to palce pozostają w powietrzu…

    #3261
    krzak
    Participant

    generalnie to czytanie nut to tak jak czytanie gazety czy czegoś, z tą różnicą, że robisz to rzadziej. napisy widzisz wszędzie na kurtkach, koszulkach, reklamach, szyldach, autobusach, samochodach doslownie wszedzie – dlatego (chyba:) ) czytasz biegle. a żeby polepszyć czytanie nut to poprostu je musisz czytać, czyli np wziac jakies prostsze etiudki i codziennie 5 minut przegrac jedna, czy dwie bez stawania w zblizonym do prawdy tempie, zwracajac uwage na dynamike artykulacje i sprawy interpretacyjne. na pewno bedziesz je lepiej czytał.

    #3263
    Radekss
    Członek

    Ja na przyklad gram z paluchami na tlokach. Czasami jak jestem pewny na koncercie roznie to wyglada ale jak cwicze w domu to zawsze na tlokach. Nigdy sie nad tym glebiej nie zastanawialem;) Ciekaw jestem jak inni … 😎

Viewing 8 posts - 9 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.

Uwaga: Przeglądając stronę akceptujesz naszą Politykę Prywatności BRASSerwis.pl 2001 - 2022 Wszystkie prawa zastrzeżone.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?