zjacek

Forum Replies Created

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 45 total)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: Wahadłówka #5437
    zjacek
    Participant

    No!
    I ja myślę, że na tym koniec tego wątku 🙂
    Dzięki Baudolino

    Pozdrawiam Wszystkich

    W odpowiedzi na: tłok #3767
    zjacek
    Participant

    Hej
    Ponieważ w innym dziale też się pojawił ostatnio podobny problem, więc dla wszystkich, którzy są z nami od niedawna kładę tu [url=http://www.brasserwis.art.pl/modules/newbb/viewtopic.php?viewmode=flat&order=ASC&topic_id=453&forum=2]link.[/url]
    Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: Wahadłówka #5436
    zjacek
    Participant

    Yyyy, no tak – macie rację 😀
    Sorry za zamieszanie

    W odpowiedzi na: powitanie #1993
    zjacek
    Participant

    A jeszcze do tego, jak Ci to wszystko jakoś tak prosto wyjdzie…
    Kiedyś gdzieś na forum ktoś (chyba Muzyk1) stwierdził, że w gruncie rzeczy gra na trąbce jest bardzo prosta i za dużo się o tym mówi, kombinując niepotrzebnie. Było to chyba trochę prowokacyjne, ale jest w tym coś: przychodzi dzień, w którym „otwieram usta – i niechaj płynie czyste złoto”, i wtedy naprawdę jest pięknie.
    Wybacz Radek, że mało konkretny jestem, ale słusznie mactr przewidział, że wątek się luźno rozwinie.
    Pozdrawiam Wszystkich

    PS.: Kolega klarnecista twierdzi, że nie może grać na flecie prostym, bo za mocno dmucha, takie ma przyzwyczajenie. Ale dla mnie to trochę takie gadanie, jakby tenisista nie potrafił grać w ping-ponga. Dziwne…

    W odpowiedzi na: Wahadłówka #5433
    zjacek
    Participant

    Hej
    Z tego co wiem, to
    skrzydłówka=flugelhorn=kornet.
    Basta
    Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: TRĄBKA SUWAKOWA #5461
    zjacek
    Participant

    Hej
    Jestem wielkim fanem tego intrumentu, to znaczy jego możliwości. Chociaż znam go tylko z trzech płyt, i na wszystkich gra na nim ten sam człowiek – Steven Bernstein. Klasyków od razu zawiodę: żadne Haydny czy Bachy… Przejajcarna muzyka ze środowiska nowojorskich Żydów, Sex Mob „Solid Center” i „Din of Inequity” oraz solowa Bernsteina „Diaspora Soul”. Szczerze polecam i
    Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: Wahadłówka #5431
    zjacek
    Participant

    Hej
    A ja przez długi czas grałem na takiej właśnie trąbce, czeskiej firmy Lignatone. Za niedługi czas dostanę chyba za nią sporą kasę w antykwariacie… Wrażenia pozytywne, ale jak się trochę kombinuje z jazzem, to konieczny jest chyba tłokowy instrument – na wentylach obrotowych nie da się zagrać w położeniu „półzamkniętym”. Ich budowa jest taka, że działają „binarnie”: 0-1. A na „półtłokach” można ciekawe brzmienia uzyskiwać.
    ElioT, skrzydłówka, czyli flugelhorn, to jest taki kuzyn trąbki, i nie różni ich mechanika. Rura trąbki ma przekrój cylindryczny, od początku aż do roztrąbu ma stałą średnicę, natomiast flugelorn ma przekrój stożkowy, stopniowo się rozszerzający. Owocuje to bardziej miękkim brzmieniem.
    A swoją drogą spotkałem się z nazywaniem wahadłówki (fajna nazwa, pierwszy raz słyszę) skrzydłówką. Myślę, że chciano przez to na siłę usprawiedliwić jej budowę (że skrzydło, czyli na bok, czyli z boku się trzyma etc…)
    Pozdrawiam

    W odpowiedzi na: Oliwki do tłoków #6624
    zjacek
    Participant

    Witam
    Tak czytam i czytam i już chciałem się wypowiedzieć, ale ubiegł mnie Tomaso 🙂 Tak – samodzielne patenty są nie do zastąpienia (choć ta zasada rzadko się sprawdza w innych dziedzinach życia).
    Pozdrawiam

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 45 total)

Uwaga: Przeglądając stronę akceptujesz naszą Politykę Prywatności BRASSerwis.pl 2001 - 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?