Alikwotki

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Autor
    Wpisy
  • #4350
    barteq_bm
    Członek

    Krzaku, bez obrazy ale o czym Ty za przeproszeniem pierniczysz, tzn o czym piszesz????
    W ogóle nie wiadomo o co Ci chodzi, wyraź się jaśniej to może ktoś zechce spróbować odpowiedzieć. To tak jakbyś spytał czy zupę je się nożem czy widelcem albo nie wiem co (kurde teraz nie znajdę już głupszego porównania).
    Tzw przedęcia na trąbce B są właśnie szeregiem alikwotów od dźwięku b. A jeśli umiesz grać coś na trąbce to nie pytaj jak to się robi tylko graj i nie zastanawiaj się nad tym tylko dmuchaj. Twoje ciało samo się kiedyś tego nauczy bo nikt nie mówił ci co musisz zrobić (co napiąć a co rozluźnić) żeby złapać piłkę a za którymś tam razem udało Ci się.
    A jeśli chodzi Ci o coś zupełnie innego (ale nikt chyba jeszcze tego nie zrozumiał bo jak widać nie pojawiła się dotychczas żadna odpowiedź na twoje pytanie) to spróbuj wypowiedzieć się jaśniej o co dokładnie chodzi.
    Przepraszam jeśli Cię to uraziło ale z Twoich innych postów wynika że grasz na trąbie ładnych parę lat w OSP a zadajesz kolejne pytanie pozbawione (jak dla mnie przynajmniej) jakiegokolwiek sensu.
    Teraz czekam na lincz 😀

    #4351
    sesar
    Członek

    czaść Krzak,

    ktoś najwyraźniej za bardzo wyjaśniał Ci teorię o tych aliwkotach.

    Zgadza się, szereg przedęć (dźwięków granych na tej samym palcowaniu – aplikaturze) to właściwie tworzy szereg kolejnych alikwotów (de facto jest to szereg bez pierwszego alikwotu).

    Mniejsza z tym.

    Z tego co rozumiem, chcesz grać po prostu wyżej. W tym celu powinieneś opanować dmuchanie (łatwo powiedzieć 😉 )

    proponuję następujące ćwiczenie:

    1. Głęboki oddech
    2. stwiasz luźne g1
    3. w ciągu grania musisz czuć że cały się rozluniasz,
    4. nie przerywasz dmuchania i jednocześnie rozluźniasz się bardziej
    5. rozluźniasz się maksymalnie
    6. nagle, na ogromnym luuuzie, zdecydowaną akcją powietrza wchodzisz legato na c2,
    7. nie gębofonem tylko akcją powietrza (nie zwiększasz siły dmuchania stopniowo, tylko nagle)
    8. wydmuchujesz resztę powietrza na lekkim crescendo
    9. opoczynek

    i tak co poł tonu niżej.

    W tym ćwiczonku ważne jest, aby nie dbać o to, żeby przejście legato było nie „zahaczonee, ale aby napełnym luzie, akcą powietrza spowodować „wskoczenie” kwartę wyżej.

    #4352
    bras_ew
    Członek

    Hej krzak!!
    Kolega sesar zaproponował bardzo dobre ćwiczenie, które zdecydowanie powinno Ci pomóc! myślę, że do tego co powiedział można jeszcze dodać, że najważniejsze w tym jest nie szybkość ale swoboda wykonywanych przedęć! i o czym powinieneś pamiętać: nie graj na początku wyżej niż do e2, a nawet do c2. Jeżeli będziesz czuł swobodę i luz w wykonywaniu tych przedęć to wtedy możesz przejść wyżej, ale nie staraj sie tego zrobić jak najszybciej tylko raczej dokładnie.
    I ode mnie to uważam, że tą akcję powietrza należy jeszcze podeprzeć akcją języka przez podniesienie go do góry. Jest to dość trudne do zrozumienia dlatego dobrze żebyś z kimś porozmawiał na żywca. Wtedy będziesz miał to łatwiej zrozumieć.
    Życzę powodzenia!!
    no i cierpliwości !!
    pozdro

    #4353
    michas2005
    Participant

    Mam jak zwykle pytanie. Co sa te gębofony? Nigdy o czyms takim nie słyszałem. Czy mógł by mi ktos to dokładnie wyjasnic?

    [quote]
    bras_ew napisał(a):
    I ode mnie to uważam, że tą akcję powietrza należy jeszcze podeprzeć akcją języka przez podniesienie go do góry.pozdro[/quote]

    Czy chodziło ci, że przy każdej zmianie dzwieku trzeba uderzac językiem?? Bo mnie uczono, że przy samym początku grania pierwszy dzwięk stawiamy A reszta MA ISC LEGATO.

    Pozdrawiam!!! i czekam na odp. bras_ew 🙂

    #4354
    bras_ew
    Członek

    Hej michas2005!!
    Miałem na myśli to, że język przy każdym przedęciu powinien się podnosić i opadać;) w tym momencie zmniejszasz kanał którym przelatuje powietrze co powoduje wzrost ciśnienia! w tym momencie dodając powietrza przedęcie powinno wyjsc bez problemu!! oczywiscie nie od razu. A poza tym jak wykonujesz tryle wargowe?? Ja dmucham i bardzo szybko poruszam językiem w górę i w dół. tak jak przy przedęciach w dolnym rejestrze!! gdybyś chciał spróbować to gwiżdż sobie normalnie i idź w górę, zwróć uwagę na pracę języka. Tak właśnie powinien pracować.. jak przy gwizdaniu. Jeżeli będziesz miał jakieś jeszcze wątpliwości to pytaj!!
    pozdrawiam!!

    #4347
    krzak
    Participant

    Siemka…Jak należy grać alikwoty??
    Przeponą czy gębofonem ;] ??
    Ja gram alkiwoty na dole ruszając dolną wargą i wychodzą ale tylko do alikwoty d2 f2.Chce sie nauczyć grać z g2 na b2 ale podobno alikwoty w górnym rejestrze już sie gra inaczej.Czasem mi wychodzą ale rzadko.A tak to sie zdarza że nie wejde na b2 ;/ A ja chce zagrać pewnie za każdym razem

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.

Uwaga: Przeglądając stronę akceptujesz naszą Politykę Prywatności BRASSerwis.pl 2001 - 2024 Wszystkie prawa zastrzeżone.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?