tkubon

Forum Replies Created

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Autor
    Wpisy
  • W odpowiedzi na: Solo z Dworzaka w ciekawej wersji #8255
    tkubon
    Członek

    OK danek, nie rozumiem w którym punkcie się ze mną nie zgadzasz. Sam przecież napisałem, że jestem wkurzony trochę tanią sensacją tutaj właśnie na forum i tyle. Twojego pierwszego posta nie do końca zrozumiałem, że była to pogarda do tych co się cieszą z czyiś porażek. Teraz wiem, że również tego nie pochwalasz. Chciałem tylko wcześniej wyrazić swoje oburzenie faktem, że ktoś złośliwie może mieć naprawdę radość z takich wykonań. Ludzie zakompleksieni, bez żadnych horyzontów. Ty oczywiście do takich nie należysz, ale jak mieszkałem na stałe w Polsce to takich osób jest naprawdę pełno.

    Łączę pozdrowienia
    T.Kubon

    W odpowiedzi na: Solo z Dworzaka w ciekawej wersji #8254
    tkubon
    Członek

    OK no to się wyjaśniło.
    Sorry za lekki atak, ale wiem jaką niektórzy mają mentalność w takich kwestiach. Sami niczego nie prezentują, a chcieliby się z Mayersa naigrywać. Dla mnie osobiście jest to neutralne, tzn. bez żadnych emocji. Zdarza się. Takich nagrań można by więcej tutaj „zacytować” i to nie tylko z NY Phil, ale orkiestr tej właśnie rangi.

    Powodzenia i pozdrawiam
    T,Kubon

    W odpowiedzi na: Solo z Dworzaka w ciekawej wersji #8253
    tkubon
    Członek

    ***do kolegi Danka: Mówisz to powaznie, że czujesz się lepiej z tego powodu, że Philowi Meyersowi nie odpaliły 2 dźwięki w tej solówce??? Chłopie naprawdę żal mi Cię. Nie wiem jakie jest podłoże mentalne Twojej radości.

    Ze szczerymi życzeniami samych udanych wykonań IX symfonii Dworzaka i nie tylko 🙂
    T.Kubon

    W odpowiedzi na: Konkurs Philip Jones 2007 odwolany? #13054
    tkubon
    Członek

    rzeczywisci odwolany. Ciekawe czemu? Ciekawe jak bedzie z Düsseldorfem. Choc tutaj podobno na brak chetnych nie narzekali. Moze wlasnie dlatego, ze wszyscy sie pozglaszali na Düsseldorf, a Francuzi organizowali to w podobnym terminie. Ciekawe rowniez czy tym co powplacali wpisowe pozwracaja. Pozdrawiam

    tkubon
    Członek

    Drogi Ryszardzie, Bagatela Neulinga to utwor przede wszystkim na przesluchania na niskie rogi, ale rowniez doskonale pokazuje jakosc dolnego rejestru, zatem nie jest niczym niewlasciwym umiescic ja jako pozycje w I etapie konkursu. Horn Look jest z kolei utworem wymagajacm stabilnej, dobrze brzmiacej gory, zatem takie zestawienie jest jak najbardziej uzasadnione. „Bagatela czy Danzi to nie są najlepsze pozycje w repertuarze waltorniowym a to że nie znalazła się w programie żadna pozycja kompozytora polskiego to już poważne przeoczenie” – Owszem nie sa najlepsze i moglyby byc inne, a co Twoim zdaniem jest lepsze z kompozycji kompozytorow polskich??? Sonata Kilara? Koncert Sikorskiego? Bez zartow to utwory z tej samej polki co i Bagatela czy Danzi, czyli srednie muzycznie. „Danzi napisał koncert jak wszyscy wiemy w tonacji E dur tak więc należy nauczyć się tego koncertu teraz o pół tonu niżej” – Chcialbym zwrocic uwage, ze koncert Danziego nie jest utworem bardzo czesto wykonywanym, powiedzialbym nawet rzadko. Nie sadze zatem, ze nauczenie sie go w Es-dur jest jakims problemem, powiem wiecej jest to spore ulatwienie, gdyz unika sie wowczas palcowki w H-dur na rogu in F, dla pianisty rowniez zamiana 4 krzyzykow na 3 bemole nie stanowi zadnego problemu. „Wprawdzie na konkursie w Monachium w rundzie eliminacyjnej wymagano również ten koncert w Es dur, ale było to uzasadnione gdyż znalazł się on w grupie z koncertami o tej samej tonacji Rosettiego i Stamitza” – Jaki to argument, ze znalazl sie w grupie z koncertami o tej samej tonacji? Wszak wykonujemy obecnie wszystko na rogach wspolczesnych i zamiana tonacji nie wiaze sie ze zmiana stroju (kraglika) w czym zatem problem i w czym to mialoby byc bardziej uzasadnione? Skoro zatem na tak powaznym i prestizowym konkursie jakim jest ARD wymagano koncertu w Es-dur co stoi na przeszkodzie, aby uczynic to lokalnie w Lodzi??? To tylko ulatwienie dla WSZYSTKICH uczestnikow, wiec nie ma w tym nic zdroznego. „Czyżby więc program był ułożony pod polskich uczestników tamtego konkursu mających swojego pedagoga w komisji w Łodzi?” – drogi Ryszardzie wiecej obiektywizmu i trzezwego patrzenia na pewne rzeczy. Program jest jaki jest, uczestnictwo w konkursie w Lodzi nie jest niczym obowiazkowym dla nikogo. Jesli komus nie odpowiada program moze pojechac na inny konkurs waltorniowy, taki gdzie bedzie sie czul lepiej. Skoro jednak nadeszlo sporo zgloszen (lista na waltornia.pl) znaczy to, ze wiekszosci ten program odpowiadal i wiekszosc akceptowala warunki i regulamin konkursu. „A jeśli nie to jaka jest idea zmiany oryginalnej tonacji koncertu może ktoś wie? ” – odpowiedz na to pytanie jest prostsza niz by sie moglo wydawac. Tonacja brzmiaca E-dur dla wspolczesnego rogu nie jest wygodna. Oprocz Danziego jest np. Concertino e-moll Webera, gdzie rowniez jest niewygodna palcowka. Na rogo naturalnym nie jest to zadnen problem, na wspolczesnym jednak E-dur nie brzmi tak dobrze jak Es-dur, zwiazane jest to z dosc nieregularnym przebiegiem powietrza w instrumencie, w tym czeste uzywanie 3 wentyla. Szczegolnie kwestia ta dotyczy technicznych miejsc i przebiegow. Firma E.Schmit wprowadzila rogi z krotszymi kraglikami, rogi taki jest de facto w stroju in Fis, dlatego do tonacji E-dur palcuje sie w Es-dur. Jest to spore ulatwienie i dosc dobre rozwiazanie problemu, jednak nie kazdy dysponuje takim instrumentem, dlatego prosciej jest zmienic tonacje utworu. Lacze pozdrowienia Tomasz

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

Uwaga: Przeglądając stronę akceptujesz naszą Politykę Prywatności BRASSerwis.pl 2001 - 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?