zaciśnięte gardło

Viewing 8 posts - 9 through 16 (of 24 total)
  • Autor
    Wpisy
  • #13529
    Rech
    Participant

    nie no z tką skalą to jest tak, że może i A3 wchodzi, ale co z tego, jeżeli gardło jest na tyle zaciśnięte, że to w ogóle nie brzmi jak trąbka 😀 Ćwiczyłem to swoje gardło ostatnio sporo i w sumie jest lepiej, ale mimo wszystko ciężko się odzwyczaić od tego co było 🙂 nawet w brzmieniu – przez to że się zaciskam, góra brzmi za wysoko i teraz ciężko się przestawić. 🙂 dziękuję za pomoc

    #13530
    mactr
    Członek

    Witam!

    Jeśli mogę się wtrącić….
    Powiem tyle: po co Ci to a3, skoro już koło a2 jesteś zaciśnięty? Jak czujesz jakikolwiek ścisk przy końcu oktawy 2-kreślnej, to nawet nie powinieneś myśleć o a3. Nie można rozwiązywać problemów od „d… strony” :). W ogóle po co Ci do szczęścia a3? Nie wszyscy muszą grać tak wysoko, jeszcze inni zwyczajnie nigdy nie będą mogli tak pizgać (mówię o swobodnym, otwartym brzmieniu). Ale spoko – jeśli chcesz umieć tak wysoko grać, to po prostu rób skalę od dołu :). Najpierw musisz rozluźnić a2, b2, h2, c2 itd. Daj sobie spokój ze stratosferą, zwłaszcza, że jesteś – jak sam powiedziałeś – młodym trębaczem.
    To tak na chłopski rozum…

    Rozluźnij sobie wszystko tak, żeby swobodnie grać do c3 – to chyba powinien być na razie Twój główny cel. Powyżej tego jest już wyższa szkoła jazdy – jakby co, nie musisz się do niej zapisywać :). Jednak jeśli potrafisz tak „piknąć” nieraz a3, to być może masz stratosferyczne predyspozycje i osiągnięcie takiej swobodnej góry będzie kiedyś dla Ciebie tylko kwestią czasu i odpowiedniego treningu.

    Pozdrawiam!

    #13532
    Gajowy
    Członek

    a3???? to jakas bajka , chyba pomyliliście oktawy chłopaki… Niewielu jest instrumentelistów, którzy e3 grają…a co dopiero a3 Noo chyba, że ogólny poziom instrumentalistów na trąbkę az tak się podniósł … (a może mówisz o piccolo???)
    pozdrawiam!
    Krzysiek.

    #13533
    mactr
    Członek

    Cześć!

    Pewnie wielu chciałoby odpowiedzieć z dumą i ogromną satysfakcją na post Gajowego, ale jak już się zalogowałem… :). Więc informuję Cię Brassowiczu, że między innymi na płycie „Hot House” Arturo Sandovala doliczyłem się as4 – na normalnej B trąbie oczywiście (a można i wyżej). Fajnie, co? Ogólnie niezły pretekst się znalazł, żeby gorąco polecić tę płytkę – jako jedną z niewielu w dorobku Arturka, o której można bezspornie powiedzieć, „dużo techniki, ale jeszcze więcej muzyki” :).
    Wracając do tematu – słuchając starego Maynarda, jakichś kolesi na You Tube, mam wrażenie, że skala trąby nigdy się nie skończy, heh… co za życie.. 🙂

    To tyle i pozdrawiam!

    PS

    Mamy tu na Brassie paru forumowiczów, dla których As4 to z pewnością kwestia czasu :).

    #13531
    Gajowy
    Członek

    Eeeee ,,to ja do reszty zgupiałem, albo sie nie znam na nutach.he he…
    albo mam usteczka do d… As4? lipsy w klipsy albo w imadło i tak chyba nie da rady..tego As4. w .no tak niech no głośno pomyślę… ja na moim poczciwym Yamaszku TrąbkuB Wydobywam pierwsze B (to samo dolne, kiedyś dawno temu myślałem,że to jakiś dziki ton i że psuje mi trąbkę …a tu prosze- ton Podstawowy pierwszy w szeregu harm. ) trochę pomędrkuję sorry… więc mamy to B podstawowe Pozwól ze nazwę je po swojemu B1. Jest B2 to drugie po którym kwinta i trzecie B3 to bez problemu prawda nawet dziecko wydmucha?. potem jest tercja wielka, mała, brudas i czwarte B4- Tak? do tego czwartego B to sie trzeba trochi skupic już..i chyba nie każdy trębacz czysto je gra. Ale potem to co? to c3,d3,e4,f4? gamka melodyczna po mojemu jest to ostatnia gama trąbkiB i ja przy jakimś d-e wymiękam nigdy jescze nie zagrałem na zwykłej trąbce g z tej czwartej oktawy…noo może kiedys coś pisnęło ale nie na stałe. a kolega mówi o jeszcze jednej oktawie wyżej… ? chyba jednak mamy nieścisłości w nazewnictwie. co to jest b3 a b4.. ?
    A… żem się napocił…
    pozdrawiam wszystkich…
    he he..
    Gajowy.

    #13534
    mactr
    Członek

    Cześć!

    Nic nie zrozumiałem z tego, co napisałeś, chłopie :).
    Nie wiem naprawdę, co ty tam na dole wydobywasz – w każdym razie B (każde jedno) zasadniczo leży pod pierwszym paluchem.
    B4 znajduje się tak daleko nad liniami, że nie ma sensu go notować na tej wysokości i rzeczywiście jest dość ciężko to wydobyć :). Ale pocieszę Cię – potrafi to sensownie zrobić może kilkunastu, kilkudziesięciu ludzików na świecie :).
    Teraz serio, rozumiem, że się dopiero uczysz podstaw zasad muzyki… Fajnie, że dociekasz, ale na początek książeczki i trąba w dłoń, a filozofię i używanie dziwnych określeń itd. polecam na kiedy indziej :).
    Wyjaśnij jakoś składnie o co chodzi, to na pewno się dogadamy.

    Pozdrawiam!

    EDIT

    aj, teraz zauważyłem, że to dział „Coolman” a my tu toczymy durnowate dyskusje, sorki :)…

    #13535
    DonCamillo
    Członek

    C++ 😉

    Gardło otwiera się przy wymawianiu litery O. To też pomaga. 🙂

    #13536
    Adam
    Participant

    @ Gajowy

    Polecam ten filmik. Pochodzi z strony http://www.monette.net
    Zwykła gama F-dur a ile radości 🙂

Viewing 8 posts - 9 through 16 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.

Uwaga: Przeglądając stronę akceptujesz naszą Politykę Prywatności BRASSerwis.pl 2001 - 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?