Warming up

This topic has 23 odpowiedzi, 4 głosy, and was last updated 11 years, 8 months temu by eliasztp.

  • Autor
    Wpisy
  • #13642
     jarenty
    Członek

    Przepraszam ze nie wyjaśniłem od razu dokładniej… Tak.. w ćwiczeniu 23 D3 E3… nie chce się wymądrzać… 🙂 ale nawet wyżej od E3 wchodzi… co jest dla mnie bardzo miłym zaskoczeniem… 🙂 ale np chcąc zagrać ćwiczenie 23 do C3 sie nie zawsze uda.. siła brzmienia wydaje mi sie że jest dobra… nie słabnie w gorze 🙂 i jeszcze pytanie… robiąc sheik… powinno sie to robić sama praca szybko języka.. i można sobie pomoc ruszając trąba.. czy można to robić samym ruchem instrumentu..??? 🙂

    #13636
     coolman
    Participant

    to juz coś wiemy:)
    Rozumiem , że etap blokady szyi zakonczony:)
    Wydaje mi się, że powinienneś zwrócic uwagę na ustwienie zadęcia.Zakładam , że nauczyłeś się mocno i efektywnie dmuchac skoro grasz „z powietrza ” do e3.Ćwiczenie nr 23 jest metodą na osięgniecie utrzymania jednolitego zadęcia we wszystki rejestrach.I jeżeli zbyt się skupiasz na ustawieniu najniższego rejestru możesz mieć problem w wspinani sie w górę.Potraktuj jako wyjściwe zadęcie ,układ z rejestru środkowego czyli w okolicy g1-c2. I to potraktuj jako wzorzec. Dół osiągnij przez rozluźnienie środka a góre jako rozwiniecie środka najwyżej jak możesz-dopóki utrzymuje się mocne ,pełne alikwotów brzmienie .
    Daj znac jakie odczucia:)

    #13643
     jarenty
    Członek

    Tak.. problem polegał na nie odpowiednim napięciu mięśni.. (poprawa tego.. większa praca językiem.. nowy ustnik DENIS WICK 3 = lepsza skala, mocniejsze, pełniejsze brzmienie.. i cwicząc Warming up stałem sie sprawniejszy technicznie.. na tyle ze nie bałem sie zacząc grać 1 trąbki w orkiestrze mojej szkółki muzycznej, gramy raczej kawałki z rozrywki..ponieważ trafiam w wysokie dźwięki.. ( no dobra strzelam kiksy czasem.. 😆 ) Zdam relacje jak to sie kręci wszystko 😛 pozdrawiam.

    #13654
     eliasztp
    Participant

    Panie Sebastianie piszę znowu w mojej sprawie. Od paru dni gram cwiczenia z metronomem. Na dzień dzisiejszy od cw 1 do 14 włącznie w tempie około 42. Shaeki gram w miarę równo. Mój problem polega na tym, że np cwiczeniu nr 2 mamy w obrebie dwóch pierwszych cwierc nut wartosci 32ki, w obrebie dwóch nastepnych cwierc nut mamy 64ki ( o ile dobrze pamietam) I ja np nie gram je w obrębie dwóch cwierc nut tylko trzech ( po prostu zdarza mi sie pomylic) Oprócz tego niekiedy shaeki wychodza mi nie równo i wybija mnie to z pulsu.Nie moge sie skupic na tym żeby zasolic dobrego sheika, tylko skupiony słucham metronomu i myślę tylko żeby mi równo wyszło. Jak jeszcze nie grałem z metronomem to nie mialem takiego problemu… 🙁

    #13629
     eliasztp
    Participant

    Panie Sebastianie mam pytanie odnosnie tej szkoły. Co prawda dostałem ją od Pana w 2005 roku na warsztatach jazzowych w Nysie ale regularnie zacząłem grac ją od listopada poprzedniego roku. Narazie gram od cwiczenia 1 do 14 włacznie. Powoli jak czuje że jest coraz lepiej dokladam sobie kolejne cwiczenie. Problem polega na tym, że nie wykonuje i w tempie 60 tak jak jest tam napisane tylko troche wolniej, czy jest to dopuszczalne? W tempie 60 jeszcze nie wyrabiam, ale powoli wychodzi mi to coraz szybciej. Piotrek, 19 lat, PSM II st. Wrocław klasa IV

    #13637
     coolman
    Participant

    To musi troche potrwać 🙂 ale nie skupiaj się zbyt mocno na nutach, raczej posłuchaj CD. Staraj się ponowac nad tym co grasz ale nie kosztem lekkości.

    #13644
     jarenty
    Członek

    Mam do Pana pytanko.. śledzę uczestników w JAK ONI ŚPIEWAJĄ… w którymś z poprzednich odcinków, w piosence ,, O HELA” Krzysiu Respondek ją śpiewał.. grając przygrywkę, jeśli tak to mogę nazwać.. grał Pan jakoś tak nie wiem… trylując.. zaciekawiło mnie to ogromnie!!! 🙂 czy to jest jakaś technika czy po prostu taki Pana mały pomysł który Pan zastosował.. błaha pytanie.. ale zainteresowało mnie to… 🙂 więc jeśli mógłby Pan zgasić moją ciekawość.. 🙂

    #13638
     coolman
    Participant

    :):)
    to nie jest prawdopodobnie żadna konkretna technika choć cos w tym stylu stosuja Bałkańskie orkiestry dęte- jak słyszałem. Z niektórymi utworami nie da sie nic ciekawego muzycznie zdziałac i w takiej sytuacji czasami stosujemy ( bo przecież cała sekcja dęta gra tym dziwnym stylem ) takie „trylowanie” i cos sie dzieje …. mam nadzieje ciekawego:):):)

Viewing 8 posts - 9 through 16 (of 24 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Uwaga: Przeglądając stronę akceptujesz naszą Politykę Prywatności BRASSerwis.pl 2001 - 2017 Wszystkie prawa zastrzeżone.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?