TRĄBKA SUWAKOWA

This topic has 22 odpowiedzi, 13 głosów, and was last updated 9 years, 5 months temu by tad.

  • Autor
    Wpisy
  • #5469
     Blues
    Członek

    Aha… Czyli poprostu, w waltorni jest niższa skala, więc wchodzą siłą rzeczy niższe alikwoty… Poprostu koleś, który mi powiedział, że waltornia ma więcej dźwięków naturalnych, zapomniał dodać, że chodzi o niższe alikwoty 😕 , a ja byłem przekonany, że ma jeszcze jakieś pośrednie(powiedzmy, pomiędzy c1 i g1 na przykład…). Zresztą byłem zbyt mało obeznany w ogóle, żeby się zapytać, czy coś… 😕
    Ale teraz już wszystko jasne 🙂
    Thnx for all 🙂

    #5462
     filip
    Członek

    [quote]jakie dźwięki naturalne wydobywa się z normalnego puzonu??[/quote]

    A więc odpowiadam: B kontra, B, f, b, a1, f1, gis1, b1, c2, d2, f2. Jeszcze po drodze jest dźwięk co brzmi pomiędzy e2 i es2 więc się go nie gra przy zamkniętym suwaku. Na f2 kończy się oficjalna skala puzonu. I tak najczęściej w nutach nie przekracza się b1, c2.

    #5461
     zjacek
    Participant

    Hej
    Jestem wielkim fanem tego intrumentu, to znaczy jego możliwości. Chociaż znam go tylko z trzech płyt, i na wszystkich gra na nim ten sam człowiek – Steven Bernstein. Klasyków od razu zawiodę: żadne Haydny czy Bachy… Przejajcarna muzyka ze środowiska nowojorskich Żydów, Sex Mob „Solid Center” i „Din of Inequity” oraz solowa Bernsteina „Diaspora Soul”. Szczerze polecam i
    Pozdrawiam

    #5460
     Jazzik
    Członek

    Dodpisuje się pod powyższym postem. Bernstein rzeczywiście robi z trąbą suwakową niesamowile rzeczy. Miałem kiedyś okazje słuchać Sex Mob na żywo … fantastycznie zagrali 😀

    #5473
     clarino
    Członek

    …z tego co Piszesz, Mniemam, że Masz na myśli naturalną ( barokową ) trąbkę suwakową, czyli: TROMBA DA TIRARSI. Była ona wykorzystywana przez J.S.Bacha w niektórych jego kantatach do partii solowych i jako cantus firmus w chorałach ( zwykle w chórach końcowych kantat ). Ta trąbka naturalna ma ruchomą część, tzw. inwencję, która pełni rolę suwaka ( jak w puzonie ). Grający wysuwa tę część podczas gry i zyskuje dodatkowo kilka półtonów więcej, niż ma to miejsce w przypadku zwykłej trąbki naturalnej. Czyli w C-dur na TROMBA DA TIRARSI in C w zapisie …g-c1-e1-g1-a1-b1-h1-c2…i dalej po gamie do góry wszystko zabrzmi o sekundę wielką w górę, czyli w D-dur:) Takie trąbki budują głównie firmy, które specjalizują się w trąbkach i rogach naturalnych. W Polsce raczej nigdzie takiej trąbki nie znajdziesz. Nie ma jej chyba nawet w muzeum instrumentów w Poznaniu. Mają ją tylko nieliczni anonimowi kolekcjonerzy i może jakiś trębacz – pasjonat, ale pewnie Ci nie sprzeda 🙂 😆 Poszukaj w internecie. Znajdziesz tu wiele bardzo interesujących materiałów i zdjęć. Pozdrawiam.

    #5463
     filip
    Członek

    My tu mamy raczej na myśli współczesną trąbkę suwakową strojącą oktawę wyżej od puzonu, produkowaną przez wiele firm (od Jupitera do Stagga), a tu jest jesj zdięcie:

    [img]http://www.staggmusic.com/images/15771.jpg[/img]

    #5470
     dr.marcin1
    Członek

    Witajcie.A tutaj wrzucam swoje trzy grosze o trąbce suwakowej.Pozdrawiam.http://www.youtube.com/watch?v=rcsGttruRd4

    #5475
     michas2005
    Participant

    zgadza sie mozna więcej bo c2 i d2 i e3 gra się bez wentyli i to jaki będzie dzwięk trzeba regulować ustami 🙂

Viewing 8 posts - 9 through 16 (of 23 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Uwaga: Przeglądając stronę akceptujesz naszą Politykę Prywatności BRASSerwis.pl 2001 - 2017 Wszystkie prawa zastrzeżone.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?