szybkość palców

This topic has 9 odpowiedzi, 7 głosów, and was last updated 14 years, 3 months temu by stradiwari.

  • Autor
    Wpisy
  • #3165
     Kacper
    Participant

    może „white” przyśpieszy twoje palce 😉 po co grać aż tak szybko… Wydaje mi się że szybkość zalezy od krzywości palców.

    #3160
     klonpiotr
    Członek

    Dzięki za pomoc!już trochę zyskałem pomocy.Można powiedzieć że aż za nadto. a co to ten „white” ?

    #3162
     Debosch
    Członek

    Weś sobie poprostu pograj tryle każdy po kolei chromatycznie.
    Tylko pilnuj ustawienia ręki(np. żeby nie była równolegle do tłoków,), oraz żebyś naciskał na tłoki opuszkami palców, ale z góry – tak jakbyś np. trzymał piłeczke do tenisa w ręku (ciężko mi inaczej to przedstawić). Sam miałem i nadal mam problemy z 3 palcem. Pomogło granie chromatycznie po całej skali coraz szybciej i szybciej + wyżej wspomniane tryle.
    Miłego ćwiczenia, tylko pamiętaj żeby nie przesadzić!!!

    #3164
     trumpette
    Członek

    Chromatyka! ćwiczyc najpierw w takim tempie,w którym będzie wychodzic i przyspieszać. zaczynać od g i do h, cztery obroty w góre i w dół,nei odrywając ustnika licz do dwóch i to samo. przerwa. potem pól tonu wyzej.
    Ja miałam dokładnie ten sam problem. Moze to byc też to,ze trzyamsz trąbkę obydwiema rękami.nalezy jatrzymać w lewej,wtedy prawa jest odciążona,palce bardziej ruchliwe i tylko trzeba pamietac o dociskaniu ich do końca. często z tym bywają kiksy między g i gis,i miedzy c i cis.Tio najtrudniejsze przejscia. Ale wolno je wyćwiczyc,potem grac juz w całosci ćwiczeń i nie przerywac cugui powietrza.naprawde,przekonałam sie o tym,ze wiekszosc „problemów technicznych” z jakimi młodzi ludzie mają problem tworzy się przez toz,e nie dmuchają. jesli jest dobry oddech wystarcdzy tylko wciskać tłoki. spróbuj naciskac je bardziej z góry. i grac inne cwiczenia chromatyczne-samemu wymyslac. równo i przyspieszac nie zmieniając drastycznie tych temp,tylko powoli.

    #3167
     Radekss
    Członek

    Moim zdaniem świetne ćwiczenia napisał Herbert Clarck(nie wiem czy to tak sie dokladnie pisze. Poleca je Roman Gryń. Znajduje sie tam mase cwiczen chromatycznych wykonywanych na jednym odeechu(takie schematy chromatyczne i inne). Na kazdy dzień tygodnia po innym zestawie (pon – piatek). Chcesz wiedziec wiecej to pisz.

    #3168
     stradiwari
    Członek

    chłopie etiudy i chromatyka

    #3166
     tutuku
    Członek

    ja mam wydanie pwm Arbana i tam jest w drugim tomie na poczatku 100 iles tam cwiczen na bieglosc palcow hehe plątaniny straszne w srednim rejestrze. Poza tym na stronce Yamahy są filmiki i tam jeden z gosci mowi o bieglosci palców. Np. zacheca podczas odpoczynków aby poprostu sobie palcować coś np. c, d, e, f, g, f, e, d, c, a potem od cis i tak do gory, albo chromatyke palcowac sobie, albo gamy dźwięk po dźwięku. tak na prawdę to w dużej mierze siła sugestii i takie głupie przyzwyczajenia nasze ze np. gama Cis dur jest trudna jak chodzi o paluchy. Ten gosc mowi wlasnie o tym i wyjasnia to na zasadzie takiego malego doswiadczenia hehe ja to zrobilem. Podszedlem do mamy i poprostu jej przed oczami przepalcowalem powoli game C-dur, potem game Cis-dur i zapytalem jej ktore wedlug niej uklad paclów wizulanie jest trudniejszy? Powiedziala ze ten od gamy C-dur (oczywiscie nie mowilem jej ze to gamy ani nic). Tak na serio nie ma trudniejszych czy latwiejszych gam itp…są tylko takie w których sobie gramy pierdoły, rozgrywamy się albo gramy jakies ulubione wprawki i dlatego sie potem wydaje ze cis moll to jest kosmos. trzeba wszystko systematycznie cwiczyc na przyklad w przerwach palcując sobie cos konkretnego. A jak cos juz jest w glowie ulozone to potem predkosc sama przychodzi…ja na przyklad gamke f dur smigam jak glupi hehehe

    #3157
     klonpiotr
    Członek

    Witam!

    Nie mam jakiegoś problemu ,ale czasami mnie denerwuje jak mi palce wolno chodzą. Zaczynam je wtedy wyginać w różne strony. Ale nie za wiele pomaga. ZAwsze podczas rozgrywania gram cos szybkiego żeby je rozruszać , ale przydałoby się gdyby były szybsze. Zwłaszcza „3” palec mi wolno „chodzi” .Cięzko jest zagrać jakiś tryl. Znacie mozę jakieś ćwiczenia na poprawienie ruchliwości palców?? moze macie jakieś własne przeżycia z tym związane??

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 10 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Uwaga: Przeglądając stronę akceptujesz naszą Politykę Prywatności BRASSerwis.pl 2001 - 2017 Wszystkie prawa zastrzeżone.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?