szkoła na trąbke

This topic has 10 odpowiedzi, 8 głosów, and was last updated 13 years, 11 months temu by clarino.

  • Autor
    Wpisy
  • #10015
     mkrol
    Członek

    Podzielam zdanie poprzednika. Arban to swietna szkoła, choc niektóre cwiczenia (dla mnie) wiecej psują niz naprawiają:) Ale serdecznie polecam cwiczenia na podwójne i potrójne staccato, jest ich bardzo duzo i naprawdę wiele dają.
    Polecam równiez etiudy z tej szkoły- na pierwszy rzut oka mogą wydawac sie trudne, ale wbrew pozorom są bardzo wygodne w graniu i po prostu „leżą pod palcami”. Te ediudy to równiez bardzo dobre cwiczenia kondycyjne.
    Gdy uda nam się zagrac jedną etiudę z Arbana to moim skromnym zdaniem tak samo jakbysmy zagrali np: trzy etiudy ze zbioru Butkiewicza czy Koprascha.

    PS.: nie wspominam juz, chocby, o „Karnawale weneckim” 🙂 😀

    #10016
     fUNNY57
    Członek

    Tak podzielam zdanie poprzednikow, arban chyba jest jedna z najbardziej znanych i lepszych szkol na trabke(zreszta chyba na kazdy dety blaszany instrument mimo wszystko:P) ale polecalbym jeszcze na poprawienie barwy jamesa stampa, i na technike hmm….chyba clarka albo collinsa.Pozdro

    #10017
     mactr
    Członek

    Witam!

    Arban – szkoła, która zawiera w sobie chyba większość zagadnień warsztatowych, w końcu jest ona wzorem dla wielu współczesnych autorów podobnych wydawnictw.

    Jakiś czas temu pozytywnie zaskoczyła mnie 3-częściowa szkółka Sandovala, której autor opiera się na dokonaniach Arbana, ale sam też proponuje wiele naprawdę ciekawych i oryginalnych ćwiczonek.
    Nie mam środkowej części, która zapewne jest najbardziej odpowiednia dla średniozaawansowanych trębaczy. Część pierwsza to absolutne podstawy, a cześć trzecia to już w większości rzeźnia wymagająca całkiem sporych umiejętnosći. Niemniej polecam ostatnią część – Arturek postarał się, aby zawrzeć w niej prawie wszystkie zaawansowane techniczne zagadnienia – od ponadoktawowych przedęć, poprzez trening pojedynczego, podwójnego, potrójnego staccata, do ciekawych ćwiczonek artykulacyjnych.
    Do każdego zeszytu dołączona jest „dołująca”:) płytka, na której Master prezentuje poprawne wersje wybranych ćwiczeń – po przesłuchaniu jej możemy sobie np. uzmysłowić, że nasze podwójne staccato nie jest niczym szczególnym, bo Arturek taką „prędkość” osiąga pojedynczym i to jeszcze grając „spicato” :).
    Szkółka trudna (przynajmniej dla mnie), ale na pewno otwiera oczy, zwraca uwagi na braki i wytycza nowe celu w technicznym treningu.

    Pozdrawiam!

    #10014
     Roberth
    Członek

    Arban czyli tzw. wszystko w pigułce:) napewno tutaj wszystko znajdziesz co potrzebne:) Pozdrawiam 😀

    #10018
     RADEK
    Członek

    DZienkuje za tyle odpowiedzi ale kupiłem szkołe lutaka.
    pozdrowienia

    #10019
     mandre
    Participant

    Hej… Jeśli jestes poczatkujacy to moze przez niedlugi czas Ci ona wystarczyc… ja osobiscie gralem z niej 1,5 roku (mowa tutaj o szkole Lutaka) po czym moj profesor stwierdzil ze bardziej nada mi sie szkoła Arbana…

    ONLY ARBAN`S 😎 😎

    #10020
     RADEK
    Członek

    Cześć t znowu ja pan azał mi jeszcze skserować szkołe petera wastala. 💡

    #10021
     waldorf
    Członek

    Szkoły na instrumenty to tylko zbiór nut. Zazwyczaj poukładanych podobnie. Znajdź dobrego trębacza w okolicy
    i dobrze zapłać mu za konsultacje.
    Pozdrawiam, Waldorf.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 11 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Uwaga: Przeglądając stronę akceptujesz naszą Politykę Prywatności BRASSerwis.pl 2001 - 2017 Wszystkie prawa zastrzeżone.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?