rogi naturalne

This topic has 25 odpowiedzi, 9 głosów, and was last updated 10 years, 11 months temu by jerrry.

  • Autor
    Wpisy
  • #7407
     Horn
    Członek

    Kiedyś próbowałem i muszę przyznać, że trudno się używa ręki zamiast wentyla 🙂 ale to kwestia ćwiczeń. Dźwiękowo jest trochę lepszy od wentylowego. Raczej trudno jest spotkać w Polsce ten instrument, a tym bardziej kupić go. Widziałem kilka razy na niemieckim eBayu aukcje z tymi rogami, kosztowały powyżej 1000 euro.

    #7401
     Anonim
    Gość

    Jak byłem w USA to tam każdy student ma taki róg naturalny z uczelni i ma zarówno lekcje na noramlnym i naturalnym. Mają nawet specjalne szkoły na ten rodzaj intsrumentu, gdzie pokazane jest jak bardzo zatykać czarę aby uzyskac odpowiedni dźwięk. Np. 2/3, 4/5. Trochę to skomplikowane, ale z tego co mówili to lubią na tym grać. Sam próbwoałem i stwierdzam, że na dłuższą metę to jest bardzo dobry sposób ćwiczenia. Po dokładnym wyćwiczeniu na takim rogu koncertów Mozarta, zagranie ich na wentylowej waltornii nie powinno stanowić żadnego problemu. Co do brzmienia, wydaje mi się, że jest ono takie mniej „alikotowate”, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia
    pzdr

    #7421
     mateusz
    Członek

    w zasadzie na wentylowej waltorni też da się grać tak jak na naturalnej.
    W jakimś małym mieście na Mazurach są warsztaty muzyki dawnej i prof. Stencel prowadzi zajęcia na rogu naturalnym. Nie wiecie czy te warsztaty są dla licealistów czy raczej dla studentów akademii muzycznych?

    #7408
     Horn
    Członek

    Najlepiej wyślij maila i się zapytaj ale najpierw popatrz na cenę. 😉

    #7402
     Anonim
    Gość

    widziałem, widziałem.

    w sumie nic dziwnego skoro w Polsce raczej takich rzeczy się nie organizuje.

    #7414
     Blues
    Członek

    Tak sobie czytam i zastanawiam się, czy dobrze mi się wydaje, że na rogu naturalnym można było (i można) uzyskać pełną skalę chromatyczną, tylko przez manipulacje przy czarze??

    #7409
     Horn
    Członek

    Tak, można uzyskać pełną skalę chromatyczną poprzez wsunięcie ręki do dźwięcznika. W zależności jak głęboko wsuniesz rękę możesz obniżać dźwięk o półtonu, cały ton lub półtora tonu. Kiedyś tak grano jak jeszcze nie wynaleźli wentyli.

    #7416
     Blues
    Członek

    No to spoko, fajny bajer, ale mam jeszcze 3 pytanka:

    1. co z dźwiękami naturalnymi, które trzeba obniżyć o więcej niż półtora tonu??

    2. Jak się gra na normalnej, współczesnej waltorni, to też się wkłada rękę w czarę, właściwie to po co i jak się to odbija na wysokości dźwięku(w porównaniu np. z pustą czarą)??

    3. Nie wiecie czy z trąbkami naturalnymi też tak sobie radzono??

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 26 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Uwaga: Przeglądając stronę akceptujesz naszą Politykę Prywatności BRASSerwis.pl 2001 - 2017 Wszystkie prawa zastrzeżone.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?