Kto jest dla ciebie najlepszym trębaczem??

Viewing 8 posts - 25 through 32 (of 40 total)
  • Autor
    Wpisy
  • #3083
    mandre
    Participant

    A słyszałęś o takim panu ja Wynton Marsalis albo Sergei Nakariakov, lub Maurice Andre?? Jak ich posłuchasz to na 100% zmienisz zdanie.
    Sołdzryński nie wymiata tak jak np. Arturo albo Maynard – przy nich to jest cienias… 😀 🙂 🙁 😮 😕 😎 😆 😡 😛

    #3069
    Student
    Członek

    Ja przyznam, że jeśli chodzi o trębacza od muzyki rozrywkowej to w Polsce Sebastian Sołdrzyński zajmuje jedno z czołowych miejsc. Jest to znakomity muzyk. Ja słyszałem go na żywo i jego gra naprawdę robi wrażenie. Ma niesamowity, przepiękny sound oraz piekielną łatwość gry w górze. Warto się na tym trębaczu również wzorować. Dla mnie numer jeden.

    Pozdrawiam

    #3094
    mactr
    Członek

    Witam!

    A mnie Seba Sołdrzyński jakoś za bardzo nie pasuje. Też widziałem go na żywo i …niby w porządku, ale dla mnie jakiś taki „siłowy” jest. Kurczę …no i którego kanału byś nie wrzucił, to wszędzie „napieprzający” Seba do mnie gra…
    A JA CHCE W KOŃCU JAKĄŚ NOWĄ TWARZ TRĄBKI NA NASZYM ZDECHŁYM RYNKU MUZYCZNYM!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😀
    CHOLERA, ĆWICZYĆ LUDZIE…!!!!!!!!!!!! 😀
    Dla mnie number one w Polsce to Robert Majewski – wyważenie w grze, piękna fraza, ciepła barwa (mistrz flugela!).

    P.S
    Radzę nie porównywać Seby do Maurice’a Andre i Wyntona – to jednak inna klasa, dla polskich muzyków na razie nieosiągalna (nie wiem, dlaczego tak się dzieje) i troszkę inne rejony muzyczne…

    Pozdrawiam!

    #3070
    Student
    Członek

    mactr napisał:
    [quote]A mnie Seba Sołdrzyński jakoś za bardzo nie pasuje. Też widziałem go na żywo i …niby w porządku, ale dla mnie jakiś taki „siłowy”[/quote]

    W sumie to subiektywne odczucia niemniej…jeśli widziałeś jak gra Sandoval to też trzeba powiedzieć, że…specjalnej lekkośći tam nie ma…może to i brzmi jakby on się tą całą grą bawił (mowa o Sandovalu) ale widać po nim, że wkłada w to sporo wysiłku. Generalnie od pewnego rejestru i dynamiki trąbka staja się instrumentem siłowym.
    Roberta Majewskiego nie słyszałem ale za Twoją namową poszukam jego nagrań.
    Co do klasy takiej jak Andre czy Wynton lub też James Morrison ( facet gra na trąbce i na puzonie 🙂 )…to faktycznie dla polskich muzyków taka klasa jest jeszcze nieosiągalna a czemu tak sie dzieje? myśle, że dobrym porównaniem które kiedyś mi ktoś przedstawił będzie przykład taki:
    …wystarczy porównać koszykówkę amerykańską a polską lub też poziom piłki nożnej w Anglii, we Włoszech z tym który jest w Polsce…
    To chyba dobrze obrazuje to pomimo,że to troche inne dziedziny jak wygląda różnica w grze polskich trębaczy a ludzi ze światowej półki.
    …..ale nie ma co narzekać bo i tak dobrze, że w Polsce jest kilka nazwisk które to podnoszą poziom polskiej gry na trąbce i trzeba się na tych osobach wzorować

    #3095
    mactr
    Członek

    Cześć!

    No rzeczywiście, Sandoval w czasie gry nie wygląda na zbyt rozluźnionego (no ale jak się pociska czasami nawet w okolicach c5 :)). Seba jest dla mnie siłowy w tym sensie, że stara się grać rzeczy, które chyba są dla niego za ciężkie (w ogóle są cholernie ciężkie). Dla mnie to on jest taki spięty misiek, który gra trochę przyciężko i bez zbytniej finezji. Ale nie przeczę, że jest dobrym trębaczem, spoko – po częsci chciałbym tak umieć grać rozrywkę. Tylko dziwi mnie sytuacja, że w kraju „istnieje” na rynku praktycznie jeden trębacz sesyjny, który nie jest jakimś wybitnym muzykiem; jestem przekonany, że lepsi muzycy nie mogą się przebić, bo funkcjonuje jakiś popieprzony układ (ale to moje własne teorie spiskowe :-D).

    Co do Roberta Majewskiego – praktycznie nie wiedziałem kto to jest aż do wakacji. Cholernie konkretny człowiek, na pierwszy rzut oka może nawet wydawać się oschły i niesympatyczny, ale jak usłyszałem go na scenie, to odpadłem. Wrażliwość, świeżość, świetna technika, opanowanie (brak „złych” jazzowych manier)… a facet w ogóle jakoś tak nie wygląda na muzyka :). I też, nie wiem dlaczego, nie jest super szczególnie znany (tylko Stańko i Wojtasik ciągle, dżizus…)

    Pozdrawiam!

    #3077
    trebacz
    Członek

    A co sądzicie o Stańku ?? Polak a jednak ma klasę światową. 😀

    EDIT:

    O Robercie Majewskim :

    Trębacz-kompozytor-aranżer urodzony w 1963 roku.
    Studia muzyczne ukończył w 1987roku w Akademii Muzycznej w Warszawie.
    Zdobył I nagrodę zespołową i I nagrodę indywidualną na konkursie „Jazz Juniors’83” w Krakowie, występując z zespołem „NEW PRESENTATION”.
    Z tym samym zespołem w 1985roku został laureatem I nagrody zespołowej w konkursie w Leverkusen w Niemczech. W 1990 roku został finalistą „Światowego Konkursu Trębaczy im. Louisa Armstronga w Waszyngtonie”.
    Za działalność artystyczną w 1990 roku otrzymał państwową nagrodę im. St. Wyspiańskiego . Następna nagroda to „MUZYK ROKU 1990” przyznana R. Majewskiemu przez redakcję III Programu Polskiego Radia.
    W 1991 przyznano mu stypendium im.K.Komedy. W tym samym roku Robert Majewski zagrał główną rolę w filmie Andrzeja Jakimowskiego „POGŁOS „, który został nagrodzony na „Jazz Film Saloon 1991” w Warszawie.
    W 1992 roku ponownie zakwalifikował się do finału konkursu w Laverkusen, tym razem z zespołem „In Spector”, gdzie zdobył I nagrodę indywidualną i tytuł „Europejskiego Jazzowego Artysty 1992″. Jest często angażowany w nagraniach muzyki pop-rockowej.
    W latach 1986-90 był solistą Big Bandu ” Studio S -1″ Polskiego Radia pod dyr. Andrzeja Trzaskowskiego. Prowadzi również własny kwartet, z którym wystąpili czołowi polscy muzycy między innymi Czesław Bartkowski, Zbigniew Namysłowski, Henryk Miśkiewicz.
    W 1997 roku wystąpił z Orkiestrą „Eropean Broadcasting Union” w Kopenhadze, a od 1997 roku jest członkiem „Jazz Baltica Ensemble”.
    W 1998 roku w Stuttgarcie, Robert Majewski wraz z Urszulą Dudziak wystąpił na jubileuszu J.E. Berendta z programem K. Komedy, gdzie odniósł duży sukces artystyczny.Robert Majewski występował na wielu festiwalach krajowych i zagranicznych.
    W 1998 na festiwalu „JAZZ JAMBOREE” wystąpił wspólnie z takimi gwiazdami światowego jazzu jak: Clark Terry, Roy Hargrove i Nicolas Payton.
    Robert Majewski koncertuje i nagrywa nieomal ze wszystkimi czołowymi polskimi muzykami jazzowymi, a także nagrywa muzykę filmową, zapraszany przez takich kompozytorów jak Zbigniew Preisner , Krzesimir Dębski.
    Jest czołową postacią polskiej sceny jazzowej.

    #3096
    mactr
    Członek

    Cześć!

    Co sądzę o STAŃCE:)?

    Nie podoba mi się za bardzo jego styl gry i nie lubię takich free odlotów. I tyle…
    Poza tym, (to moje osobiste zdanie) jest on na dalekim miejscu w światowej czołówce jazzmanów. Tak naprawdę jeszcze dużo czasu upłynie zanim jego nazwisko będzię rozpoznawane przez fanów jazzu (i samych jazzmanów) na wszystkich kontynentach. Owszem, znajduje się w europejskiej czołówce, ale żeby tak naprawdę zaistnieć w jazzie, to wiadomo… USA :-D…

    Już czekam na głosy oburzenia i stos 😡

    Jakby co – nie znam się… 😀

    Pozdrawiam!

    #3071
    Student
    Członek

    Cześć,

    Stańko…Tomasz Stańko to chyba zupełnie inna bajka… to jest trębacz nastawiony wyłącznie na tworzenie na trąbce pewnego klimatu, wyrażania czegoś nowego, właśnie takie baaaardzo free , wiele eksperymentów itp: dlatego zestawianie go z innymi Jazzmanami takimi choćby jak Wojtasik, czy Sandoval czy inni jest zupełnie nieodpowiednie ponieważ Stańko gra i uprawia zupełnie inną forme jazzu. Generalnie wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do pewnych melodii, zwykłych opracowań, zwykłego budowania frazy, melodyki itp. ponieważ to jakby jest nam wpojone kulturowo. Jeśli nawet słuchamy jazzu to też w większości jest to dość zbudowane klasycznie tak więc każdy rodzaj awangardy i stylu troche new age będzie nas nudził i słuchanie takiej muzyki jaką gra Stańko nie będzie nam sprawiało przyjemności. Sądzę ,ze to tu leży ten problem . Nie w nim samym a w jego muzyce jaką gra. Dlatego jest dość znany w Europie z powodu tworzenia czegoś zupełnie nowego . Jest swoistym prekursorem. To chyba tyle o Stańce.

Viewing 8 posts - 25 through 32 (of 40 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.

Uwaga: Przeglądając stronę akceptujesz naszą Politykę Prywatności BRASSerwis.pl 2001 - 2017 Wszystkie prawa zastrzeżone.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?