Jak się operuje trzecim krąglikiem?

This topic has 13 odpowiedzi, 5 głosów, and was last updated 14 years, 10 months temu by zjacek.

  • Autor
    Wpisy
  • #3134
     zjacek
    Participant

    Skoro tak mówisz… Ale wyżej stwierdziłeś, że trzeciego krąglika nie używasz przy gis1, bo brzmiałoby za nisko – ergo nie wymaga ono dostrajania, brzmi dobrze tak, jak brzmi. Natomiast wysuwanie pierwszego polecasz hurtowo przy wszystkich dźwiękach z jego udziałem. Faktycznie nic nie stroi w tej bidnej trąbce? Każdy prawie dźwięk trzeba dostrajać? Serio pytam.
    Pozdrawiam

    #3135
     Student
    Członek

    Jeśli chodzi o gis1 to pisałem to w kontekście 3 krąglika a ja teraz pisałem o 1-pierwszym krągliku 🙂
    Po drugie nigdzie nie napisałem ,ze polecam hurtowe używanie 1-szego krąglika. Napisałem, że teoretycznie i praktycznie także ostatecznie i ewentualnie można czasami używać 1-szego krąglika do „dostrojenia” tego szeregu alikwotów. Nieczęsto tego się używa ale czasami szczególnie kiedy gra się jakies partie operowe i drygent kaze zagrac np: f2 w dynamice pppp. Czasami bywa , że w tej dynamice jest ono za wysokie i wtedy aby drygent już się nie czepiał ,ze jest za wysokie wyciaga się 1-szy krąglik ale z zreguły za nim drygent coś powie to raczej moje ucho to usłyszy ,ze to owo f2 jest za wysokie 🙂

    w trąbce 98% dzięków stroii a przynajmniej….powinno 🙂

    pozdrawiam

    #3136
     zjacek
    Participant

    Rozumiem. Za pomocą obydwu krąglików można dostrajać kupę dźwięków, powtarzam: można, ale czy trzeba? Poza tym nieszczęsnym cis1, d1 dis1, które ponoć najbardziej w całej skali nie stroją? Innym słowy, jeśli [quote]I-szym można dostrajać także-b małe,f1, b1, d2, f2,b2, d3 itd.[/quote], no to w takim razie muszą one chociaż trochę nie stroić, bo po co byś to pisał? 🙂
    Pozdrawiam

    PS.: Nie czepiam się bez sensu, tylko staram się uchwycić, co mi osobiście w amatorskim graniu powinno być potrzebne i o czym powinienem pamiętać, a o czym niekoniecznie. Wiesz, rozumiesz…

    #3138
     zjacek
    Participant

    I niniejszym uzyskałem ostateczną odpowiedź na nurtujące mnie wątpliwości.
    Serdeczne dzięki dla Wszystkich, specjalne dla Studenta.
    😆

    #3123
     zjacek
    Participant

    Witaj

    Sprawa wygląda tak:
    Trzecim krąglikiem operuje istotnie aby dostroić cis1 oraz d1. Wysuwam go w momencie kiedy w jakimś utworze pojawia się takie dźwięki. Nie trzymam go jednak cały czas wysuniętego ponieważ jeśli w utworze bedzie gis1 to wtedy brzmiało by ono za nisko. Stąd wysuwam 3-ci krąglik w chwili kiedy pojawią się w/w dżwięki cis i d.
    Więc jeśli dobrze zrozumiałem to ja operuje nim na sposób jak to nazwałeś „puzonowy”, czyli wysuwam kiedy potrzebuje.

    Pozdrawiam

    #3137
     Student
    Członek

    Można i nie trzeba.Co do dis 1 to spokojnie można je „wdmuchać” czysto. Napisałem :

    [quote]I-szym można dostrajać także-b małe,f1, b1, d2, f2,b2, d3 itd[/quote]

    …ponieważ praktycznie można je korygować ale rzadko! bardzo rzadko się to robi. Robi się to na tyle rzadko na ile Twoje ucho sprawnie działa i wychwyca błedy intonacyjne.

    Bardzo prosze nie nadinterpretowywać moich myśli 🙂

    Pozdrawiam

Viewing 6 posts - 9 through 14 (of 14 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Uwaga: Przeglądając stronę akceptujesz naszą Politykę Prywatności BRASSerwis.pl 2001 - 2017 Wszystkie prawa zastrzeżone.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?