Ćwiczenia z ustnikiem

This topic has 16 odpowiedzi, 9 głosów, and was last updated 11 years, 1 month temu by migdal.

  • Autor
    Wpisy
  • #4714
     qurq
    Członek

    Popieram ćwiczenia na ustniku. ćwicząc codziennie chociaż 10 minut nabijemy sobie kondycję oraz poprawimy dźwięk.

    #4716
     dori
    Członek

    ćwiczenia na ustniku to podstawa. Widzę,że dostałeś już dokładne instrukcje co do tego. Jeśli mogę coś dodać od siebie to graj na ustniku zawsze „mocniej” niż normalnie na trąbce-głośniej,dokładniejszą artykulacja. Później na trąbce będzie Ci o wiele lżej:D
    Pozdrawiam

    #4717
     jerrry
    Participant

    Przesyłam ćwiczenia na ustniku wykopane ze strony trumpetherald

    #4718
     roberto
    Członek

    ja się zgadzam z poprzednikami ale co cwiczenia z instrumentem to nikt mi nie powie . pierwsze dzwieki powoli dlugie i spokojnie .

    #4719
     Student
    Członek

    Stosto napisał:

    [quote]Polecam książkę Thompsona ćwiczeń z akompaniamentem „buzing basics”

    Dżwięk nie musi być brzmiący i skupiony, jeśli więcej w nim syku i wydmuchiwane powietrza to nic nie szkodzi. tak jak pisałem zwróć uwagę na przepływ powietrza.
    ilość wdmuchiwanego powietrza = wolumen dżwięku
    prędkość powietrza = wysokość dźwięku [/quote]

    Stosto. Mam prośbę. Proszę przeczytaj uważnie wszystko to, co prof. Thompson napisał w swoim zbiorze „Buzzing Basic” na temat grania na ustniku. Najlepiej jakbyś przeczytał cały tekst w języku angielskim, bo widziałem gdzieś polskie tłumaczenia, które są opłakane…

    To, co napisałeś w swoim poście jest całkowitym zaprzeczeniem ideii „Buzzing Basic”. Później, nie ma co sie dziwić, że wielu ludzi, gra sobie te ćwiczenia i po kilku tygodniach odkłada je na półkę z wrażeniem, że one nic dają.

    Zachęcam do czytania tego typu prac w języku w którym te prace powstały.

    #4720
     migdal
    Członek

    Hejże ho!
    Skoryguj proszę to co Stosto napisał źle.
    Czy masz buzzing w wersji cyfrowej? Szukałem ale bezskutecznie :/

    pozdrawiam.

    #4721
     Student
    Członek

    Nie mam buzzingu w wersji elektronicznej.

    Jeśli chodzi o ogólne założenia „BB” to Thompson zwraca i podkreśla, że najważniejsze jest abyś dźwięk na ustniku jak i na trąbce był soczysty, skupiony, bogaty alikwoty, ale… to nie znaczy, że aby to osiągnąć, wystarczy grać głośniej. Tu chodzi o zupełnie coś innego, dlatego, większość osób ćwiczących BB twierdzi:
    eee, to takie ćwiczenia proste – mam grać soczystym tonem to po prostu dmucham więcej powietrza w trąbke i ustnik i już jest. Błąd. Wtedy idzie się w głośne granie oraz forsowanie ust, jak i powietrza a to nie o to chodzi.

    Cały sekret polega na tym, aby wkładać w trabke i ustnik, jak najmniej wysiłku a osiągać soczysty, piękny i skupiony ton bogaty w alikwoty.
    Jeśli z takim podejściem zbierzemy się do pierwszych czterech ćwiczeń z BB to okaże się, że czas, jaki jest potrzebny na ich prawidłowe wyćwiczenie wynosi co najmniej kilka miesięcy

    #4722
     ryszard
    Participant

    Cwiczenia na ustniku wedlug trumpetstudio.com, wprawdzie po angielsku ale na pewno sie przyda.

    HOME LIP BUZZING
    10 Minute Buzz Session

    ALL sound is created through vibrations!

    On brass instruments the source for vibrations is the lips. A full, rich buzzing sound translates into a warm rich trumpet sound.

    (1) Take slow deep relaxing breaths, blow a large volume of air through the mouthpiece for six counts (repeat 10x)

    (2) Flap Lips (horse lips) in relaxed fashion for 10-15 seconds (repeat 3x)

    (3) Begin to buzz lips, buzzing tones in the pedal range – Relaxed and Full (2 minutes)

    (4) Slides – slowly slide the pitch in the following fashion over 10 seconds. (4 minutes)

    Pedal – Low (up and down)
    Low – Middle (up and down)
    Middle – High (up and down)
    Low – High (up and down)
    Pedal – High (up and down

    (5) Slur simple tunes on your lips. (2 minutes)

    (6) Buzz some of your etudes, studies and pieces (3-5 minutes)

    TIPS:
    To facilitate a richer buzz, try this: Lightly touch the tongue to the backside of the lips! It will dramatically help the lips to vibrate in a fuller fashion.

    IMPORTANT: The tongue should never pass the teeth when playing the trumpet. The tongue is being used in these exercises to increase lip vibration.

Viewing 8 posts - 9 through 16 (of 17 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Uwaga: Przeglądając stronę akceptujesz naszą Politykę Prywatności BRASSerwis.pl 2001 - 2017 Wszystkie prawa zastrzeżone.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?