co mi wolno i jak to zrobic?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Autor
    Wpisy
  • #3582
    mactr
    Członek

    Cześć!

    No tak, w szkole Cię nie nauczyli, bo szkoła nie uczy rzeczy własciwych muzyce rozrywkowej (odnosi się to także do harmonii, zasad muzyki) – spoko, nie jesteś sama :).

    Ten gliss to jest jakby przedęcie (w każdym razie musisz w to włozyć trochę więcej powietrza), ale na tłokach wcisniętych do połowy.

    I teraz:
    1. Możesz sobie sprawę trochę ułatwić (ja tak robię:)), czyli wciskasz do połowy wszystkie tłoki i na tym „ciagniesz” do dźwięku docelowego. Gliss nie „przebiega” wtedy zbyt płynnie (chociaż pewnie i z tym można sobie jakoś poradzić)

    2. Można też w czasie (zwłaszcza długiego glissu) zmieniać te „połowiczne” krycie – dla mnie jest to niewykonalne (po prostu nie ćwiczę tego), a i trzeba trochę pokombinować, które krycie na jakiej wysokości itd. Wtedy wszystko przebiega płynnie i nie słychać tego „wskakiwania” dźwieków.

    Pozdrawiam!

    #3583
    Jazzik
    Członek

    hmmm … jakieś strasznie skomplikowane teorie wymyślasz. Ja najpierw gram pierwszy dźwięk, a potem powoli zmieniam ustawienie tłoków na drugi dźwięk i ciągnę w górę lub dół ustami. Jak jest to samo opalcowanie to pomagam sobie naciskając częściowo wszystkie wentyle … i wychodzi ;). Jak ćwiczyłem glisy to zacząłem od c1 i starałem się płynnie przejść oktawę wyżej … po chwili zaczęło wychodzić. Skoro mi się udało to nie moze to być aż tak strasznie trudne 😀

    #3584
    mactr
    Członek

    Cześć!

    Heh, no wiesz – dla mnie jest to cholernie trudne, bo nie ćwiczę tego, a czasami muszę stosować :).
    W sumie nigdzie nie spotkałem się z teoretycznymi wiadomościami, które by jednoznacznie określały jak się wykonuje glissy, więc dorabiam swoje własne teorie :). Po prostu, jak się postaram, to najlepiej mi gliss wychodzi przy pomocy takich kombinacji, jakie opisałem. Bardzo możliwe, że niektórzy nie muszą w ogóle zmieniać krycia, i wychodzą im glissy przez 3 oktawy. Ale ja lubię kombinować, hehe…

    Pozdrawiam!

    #3586
    Debosch
    Członek

    Mi np. pasuje poprostu polecieć po chromatyce tak piąte przez dziesiąte. Wiadomo, że niektóre dźwięki się opuści, ale efekt jest moim zdaniem ładny. Jakoś z tym przyciskaniem do połowy tłoków bardziej miauczenie wychodzi 😉
    W „Bezwietrznym dniu” bardziej mi pasuje legato niż gliss.
    Pewnie kwestia gustu 🙂

    #3585
    klonpiotr
    Członek

    Jest taki utworek „wiśniowy sad” ,wstęp jest na trąbce ładny gliss.Kiedyś słyszałem ten utwór ,ale nie mam nagrania.

    A co do tych glisów to nic trudnego. Jeszcze zależy od tempa utworu i szybkości w jakim ma byc zagrany.

    W/g mnie gilsss zależy tez od tłoku na którym się przyciśnie. Mi wychodzi najlepiej na drugim.

    mactr: musisz napisać „szkołe na trąbke” w Twoim wykonaniu 😛 [bez żadnych zlośliwości]

    #3587
    mactr
    Członek

    Cześć!

    W „Bezwietrznym dniu” to lepszy już jest ten gliss, bo „czyste” legato
    to wychodzi dwóm na dziesięciu grających 😀

    Pozdrawiam!

    #3588
    tesia
    Członek

    Dzieki za tak rozbudowana odpowiedz na moj problem 🙂 Nie spotkałam sie jeszcze w szkole z takim przejsciem, a w Big Bandzie jest to nachalny problem. pytałam starszych kumpli, ale oni nie bardzo potrafili mi to wytłumaczyc, dlatego tymbardziej dziekuje 🙂 . A propos utworków z glisami. Macie jakieś nagrania?

    #3579
    tesia
    Członek

    Czy znacie taki znak pomiedzy nutami który wyglada jak gliss? Jak wykonac to na trabce? moze jastem dziwna ze tego nie wiem, ale w szkole tego mnie nie nauczyli 🙁

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.

Uwaga: Przeglądając stronę akceptujesz naszą Politykę Prywatności BRASSerwis.pl 2001 - 2022 Wszystkie prawa zastrzeżone.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?