Re: Kompozcycja

#11366
mkrol
Członek

[quote]
luudi1 napisał(a):
Jeśli chodzi o harmonizowanie, to może i macie rację, ale jeśli chodzi o formę to nadal uważam, że trzeba wiedzieć co się piszę, mam na myśli formę, ponieważ od tego zależy m.in. obsada wykonawcza i budowa utworu (nie tylko to, ile części ma utwór, ale jaką budowę posiada poszczególna część).
Pozdrawiam Smufrik i życzę sukcesów …[/quote]

W tej kwestii zgadzam się z luudim.

Sam bawię sie w kompozycję (bo to sprawia duzą przyjemnosc) tez mam kilka utworków w otwartej formie. Pokazałem je kiedys pewnemu dyrygentowi, który jest aranżatowem. powiedział mi m. in. , że brakuje w nich własnie formy. Poradził mi, zebym zadał sobie „zadanie kompozytorskie” by wiedziec jak tworzyc muzykę tak jak by to napisał Bach czy Haydn. By np Allegro sonatowe miało swoją ekspozycję, przetworzenie, repryze i kodę. Na początek zaproponował mi krótki kanon dwógłosowy. Okazało sie to bardzo trudne i żmudne, a to ze względu na zasady jakimi trzeba sie kierowac w jego tworzeniu. Zrozumiałem ze wena twórcza to nie wszystko i trzeba miec pewien warsztat i wiedzę. Pózniej wzięłem się za fugi, ale by zacząc musiałem choc trochę wgłębic się w jej tajniki (pierwszy raz byłem zaangażowany w lekcję form muzyki:P:P) Ale z czasem nabiera się w tym wprawy i traktuje sie to jak sudoku, czy krzyzowke. Teraz jestem w trakcie pisania allegra sonatowego (moze to byc pierwsza czesc symfonii) i dbam o to by brzmiała jak z XVIII wieku. Tobie tez polecam takie cwiczenia.

Fajnie Smurfik, że robisz takie rzeczy, wyrabia to twój osobisty styl. A jesli chcesz kontynuowac swoja pasję to musisz kroczyc pewnymi wyznaczonymi sciezkami by w przyszłosci nie posądzono Cię o kicz, jak to się dzieje obecnie z panem Piorem Rubikiem

Uwaga: Przeglądając stronę akceptujesz naszą Politykę Prywatności BRASSerwis.pl 2001 - 2017 Wszystkie prawa zastrzeżone.

lub

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?